Zonder zelf actie te ondernemen heeft Bitcoin momenteel de beste marketingstrategie ooit. Dat zegt een populaire strateeg, die graag anoniem wil blijven, in cryptocurrency. De reden hiervan is de huidige bankencrisis.
Bankencrisis
Door de huidige bankencrisis zijn mensen op zoek naar andere manieren om te investeren. “Tijdens deze laatste crisis van de afgelopen tien dagen hebben we de snelste versnelling van nieuwe Bitcoin-wallets ooit gezien. Bitcoin de afgelopen 90 dagen met 70% gestegen. Een buitengewone beweging voor een token als deze”, aldus de strateeg.
Volgens de strateeg zijn banken niet te vertrouwen. “Het gaat de komende tijd uit de hand lopen. De Amerikaanse overheid print als een gek geld bij en de koopkracht daalt op dit moment met veertien procent. Veel mensen denken dat we een recessie ingaan, wat betekent dat de aandelenmarkt instort.”
Vertrouwen in de Bitcoin
Waar banken instorten is de Bitcoin de afgelopen tijd juist flink gestegen. Bitcoin voelt voor mensen momenteel als een veilige haven, een betere marketing kan Bitcoin zich niet wensen. Bitcoin werd gelanceerd tijdens de laatste financiële crisis en de munt houdt nog steeds stand. Nu we in een bankencrisis zitten weten mensen dat de Bitcoin de crisis weer gaat overleven. Ook als zij de Bitcoin niet voor honderd procent vertrouwen, gaan ze toch een paar procent inzetten. Just in case.